Ismered annak a sofőrnek a történetét, aki azelőtt ért a kocsijával a garázsba, mielőtt annak felnyílt volna az ajtaja? Na ő az, aki a rámpafűtés tervezésénél csak nyomsávfűtést kért. Pedig látszólag egyértelmű a dolog: elég csak a nyomsávfűtés beüzemelése, hiszen ott megy az autó kereke, a többi nem számít. Világos, hogy kisebb területet olcsóbb üzemeltetni, a bekerülés is kevesebb. Ez szimpatikus a megrendelőnek, így a terveket is így kéri. Mit ajánljon jó szívvel a tervező, ha rámpafűtés a téma: nyomsávfűtés vagy teljes felület fűtése?
Egyértelmű a válasz: a felület teljes fűtését!
Miért? 10 éve járok vásárokra, és számtalanszor hallgattam végig magabiztos érdeklődőket, akik megmagyarázzák, miért elegendő csak a nyomsávot fűteni. Pár kérdést szoktam feltenni, és a magabiztosság hamar elillan. Például:
- Milyen széles nyomsávra gondol most?
- Elég lesz ez akkor is, ha autót vált?
- Tolatva is végig tud jönni minden családtagja a nyomsávon?
- Íves lehajtónál is tudja tartani minden kerékkel a nyomsávot?
- Ha orral ált be a garázsba és kifelé menet a garázs előtt „Y” fordulót tesz, meg lehet határozni a ki-behajtás és a forduló nyomsávjait? (ezen kérdés után szoktam megkérni az érdeklődőt, rajzolja ugyan már le a sávokat, mert ha le tudja rajzolni, megígérem, oda teszem a kábeleket.)
Hamar kiderül, mi is a nyomsávűfés szépséghibája
- Előre még egyenesen lemegyek a nyomsávokon, de tolatva már nem látom a kocsiból őket. (egyes családtagok egyenesen sem képesek végigmenni a sávokon)
- Dupla garázsnál a lehajtó tetején még nem tudom melyik oldali hely lesz szabad.
- Íves lehajtónál az útépítő oldaldőléssel készíti az utat, ami azt eredményezi, hogy a sávok közötti maradék hó olvadozás után a már lefűtött részre ráfagy, amin a kocsi megcsúszhat.
- A nem fűtött területen a hó elolvadhat, az olvadékvíz ráfolyik a már leolvasztott részre és – mivel a fűtés már végzett – visszafagy. Ebből származik sok baleset.
Ha már rámpafűtés kialakítására költesz, akkor maximalizáld a biztonsági faktort.
Még egy ellenérv a nyomsávfűtéssel szemben
A nyomsávok közötti területen a hó fűtés nélkül csak olvadozik, a víz lefolyik a kövek közé az ágyazó homokba, ahol kifagyhat. A jég duzzadása megemeli a térkövet, az út hullámossá válhat, ami balesetveszélyes. Szerintem, aki a terveiért a felelősséget is vállalni szokta, az csak igen indokolt esetben tervez nyomsávfűtést. IDE kattintva tovább tudsz olvasni rámpafűtés témában.
Praktikus ötletek tervezőknek – MOST INGYEN!
Amennyiben úgy érzed, szeretnél időről-időre fejlődni a szakmádban, hogy mindig a legjobb tudásod szerint állhass ügyfeleid rendelkezésére, iratkozz fel ingyenes tanulmánysorozatunkra. A sorozatban széleskörűen beszélünk az elektromosfűtések felhasználhatósági területeiről, közérthetően, mégis szakmailag magas szinten.
Folyamatosan frissülő szakmai információt itt kérj!
Vannak még kérdéseid?
Lépj be privát Facebook-csoportunkba, ahol hiteles forrásból származó cikkeket, blogbejegyzéseket olvashatsz az elektromos fűtésekről, de emellett szívesen állunk rendelkezésedre telefonon vagy e-mailben is. Ha szeretnéd kipróbálni termékeinket, látogass el bemutatótermünkbe, ahol működés közben figyelheted meg az egyes elektromos fűtési típusokat. Szeretnél ajánlatot kérni, de nem tudod, melyik elektromos fűtési mód lenne számodra a legjobb megoldás? Ebben is segítünk.
Ha pedig tervezőként/ kivitelezőként szeretnél több szakmai információhoz jutni, akkor ismerd meg a tervezőknek íródott elektromos fűtés a jövő megoldása könyvem 3-ik kiadását, ami már figyelembe veszi a rezsicsökkentés legújabb módosításit is! Kattints ide!